نظرات مراجع عظام تقلید،علما،عرفای واصل،فضلا و بزرگان درباره ی حضرت ایت الله خامنه ای

به نام خدا

دم به دم بر همه دم بر گل رخسار محمد برعلی شیر خدا ساقی کوثر صلوات

برای سلامتی تعجیل در فرج حضرت بقیة الله صلوات

 

مراجع عظام تقلید و عارفان روشن ضمیر، همواره در خط مقدم دفاع از نظام جمهوری اسلامی و ولی فقیه زمان حضرت ایت الله العظمی امام خامنه ای که نائب حضرت ولی‌عصر(عج) می‌باشد قرار دارند. اینان در موقعیت‌های گوناگون بارها در وصف ولایت فقیه و مصداق آن سخنانی راهگشا بیان کرده اند. گزیده‌ای از این بیانات‌‌، هدیه‌ای است تقدیم به همه کسانی که قلبشان به عشق قائم آل محمد(عج) و در پرتو ایشان، به عشق رهبر محبوبمان می‌تپد.

 

آیت ا... العظمی اراکی(ره)

اعلام می‌دارد انتخاب شایسته جناب عالی به مقام رهبری جمهوری اسلامی ایران مایه دلگرمی و امیدواری ملت قهرمان ایران است.

شهید آیت ا... دکتر بهشتی

-بنا بر اسناد ساواک، شهید مظلوم بهشتی در سال‌های پیش از انقلاب ضمن تمجید از شخصیت حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای پیش بینی کرده بود که در آینده ایشان یکی از علمای موجه ملی و با نفوذ کشور خواهند شد.

همچنین در این اسناد آمده است که آیت ا... سید محمد بهشتی در مشهد با حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رابطه بسیار نزدیک داشت و از افکار او بسیار تمجید و تحسین می‌کرد.

-آیت‌ا... دکتر شهید بهشتی، چند ساعت قبل از شهادت‌شان با اشاره به پیامی که حضرت امام به آیت‌ا... ‌خامنه‌ای فرستاده بودند، فرمودند: خوشا به حال آقای خامنه‌ای که ولی امر مسلمین چنین پیامی را برای ایشان فرستاده است و این پیام نه برای دنیای ایشان، بلکه برای آخرت او هم بسیار ارزشمند است و من آرزو دارم با چنین پیامی از ولی امر مسلمین از دنیا بروم.

 

شهید آیت ا... مطهری(ره)

-گزارش ساواک: مرتضی مطهری ضمن اظهار تأسف از بازداشت[آیت ا...] سیدعلی خامنه‌ای اظهار داشته ما کم تر نمونه ارزنده چون [آیت ا...]خامنه‌ای داریم‌.

-من از اخلاص آقای خامنه‌ای تعجب می‌کنم، ایشان هیچ به دنبال خودنمایی نیست که بخواهد خودش را مطرح کند و خودش را نشان بدهد، (به نقل از همسر شهید مطهری)

حضرت آیت‌ا... سیدکاظم‌حائری

حضرت آیت‌ا... «سیدکاظم حائری»، از مراجع قم، که مقلدان زیادی در عراق دارد، وقتی به دیدار رهبری رفتند، اصرار داشتند دست رهبری را ببوسند اما آقا اجازه ندادند. بعد از آن، آقا به دیدار ایشان رفتند و به گفته حجت‌الاسلام «مروی»، حضرت آیت‌ا... حائری، در تماسی اعلام شرط کردند که اگر ملتزم به این شرط می‌شوید، بازدید آقا را قبول می‌کنم و آن شرط این بود که دست آقا را ببوسد و بالاخره به زور دست آقا را بوسید.

این‌ها، برای کسی که امروز در عراق بعد از آیت‌ا... «سیستانی»، مقلدانش از همه بیش تر است و همه معتقدند آیت‌ا... حائری عصاره فقه و اصول شهید «صدر» هستند، مسایلی ساده و احساسات و هیجان نیست، هر چند خوشبختانه این موقعیت بین همه مراجع به وجود آمده بود.

آیت ا... ملکوتی:

- من از زمانی که حضرت آیت ا... خامنه‌ای رییس جمهور بودند ایشان را درک کردم و متوجه شدم که به تمام معنا لیاقت کامل را برای اداره و مدیریت نظام اسلامی و جمهوری اسلامی ایران داشتند.

-بعد از ارتحال امام راحل، حضرت آیت ا... خامنه‌ای به بهترین شکل ممکن انقلاب اسلامی را اداره کرده اند و این نعمت بسیار بزرگی است که همه باید قدردان آن باشیم.

-علمای قم، مراجع تقلید و آقایان و فضلا بهتر از دیگران به لیاقت و شایستگی و اهلیت مقام معظم رهبری آگاه هستند و ایشان به نحو احسن این نظام را حفظ کرده اند.

همان گونه که حضرت آیت ا... خامنه‌ای در اجتماع مردم قم فرمودند اهل قم اهل فهم و علم هستند و برای حفظ نظام اسلامی باید از رهبر معظم انقلاب اسلامی مراقبت و مواظبت کنند.

-امیدوارم در سایه حمایت و عنایت خداوند تبارک و تعالی و وجود مقام معظم رهبری، این انقلاب اسلامی به ظهور حضرت ولی عصر(عج) متصل شود و خداوند حضرت آیت ا... خامنه‌ای را برای اسلام و انقلاب اسلامی حفظ بفرماید و سایه ایشان را بر سر ما مستدام بدارد.

(((((((- بر همه اعم از مراجع و غیر مراجع واجب است که اسلام را حفظ کنند و در حال حاضر حفظ دین اسلام با حفظ کردن حضرت آیت ا... خامنه‌ای میسر است.)))))))))