آشنایی با شهدای انقلاب شهرستان شازند

دبیری که تنها مشروب‌فروشی شهرش را به آتش کشید

شهرستان شازند در دوران طلایی انقلاب اسلامی تعداد 3 شهید را تقدیم این نظام کرده است.به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری شازند ما، شهرستان شازند در دوران طلایی انقلاب اسلامی تعداد 3 شهید را تقدیم این نظام کرده است که در ادامه به معرفی این عزیزان می پردازیم.

 

 

شهید مخمد رضا کریمی فرزند علی


متولد 1334 در شازند، مجرد و دبیر آموزش و پرورش بود؛

سر انجام از آنجایی که وی اعتقاد داشت در کشور اسلامی ،مغازه مشروب فروشی و یا سایر مظاهر فساد نباید وجود داشته باشد در سال 1356 در پی به آتش کشیدن تنها مشروب فروشی شهر شازند (همراه با تعدادی از دوستانش)مصدوم شد که پس از اعزام وی به بیمارستان اراک، معالجات موثر واقع نشد و بالاخره در ظهر روز عاشورای همان سال به درجه رفیع شهادت نائل آمد و نام خود را به عنوان اولین شهید انقلاب شهر شازند ثبت نمود. 

 

شهید علی حیدر نصیری فرزند محمد حسن

وی متولد سال 1343 در محله بازنه شهر شهباز بوده است.

این شهید بزرگوار که مجرد و دارای تحصیلات ابتدایی بود، با عزیمت به شهر تهران و در جریان تظاهرات و درگیری ها مردمی با نیروهای رژیم منحوس پهلوی در تاریخ 57/11/24 بر اثر اصابت گلوله به چشم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

شهید علی اصغر فرجی  فرزند علی اکبر

وی متولد سال 1328 از روستای سورانه بوده است.

این شهید والامقام دارای تحصیلات راهنمایی و متأهل بوده است که در جریان تظاهرات مردمی در میدان ارگ تهران در تاریخ 57/11/22 به شهادت رسید.

از این شهید عزیز سه فرزند(2 پسر و یک دختر) به یادگار مانده است.

روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد